Morgonstund har guld i mun

Innan jag drog till jobbet imorse fotade jag lite saker för att ha något att pyssla med under dagen.

Igår fick jag hem tygprover från Jotex som jag hade tänkt stoppa lavendel i och göra doftpåsar av. Tyvärr var bitarna ganska små och ojämna men jag fyllde den största med lavendel och sen knöt jag ihop den med en gummmisnoddd man egentligen har när man knoppar hästens man. Ett band är vackert men det är viktigt att påsen är ordentligt förseglad för garderoben full med små lavendlar är ingen hitt. Över gummisnodden knöt jag ett organzaband till en rosett. I mitten satte jag en pärla på ståltråd som egentligen är till för blomarrangemang. Finns att köpa på Blomsterlandet och Plantagen. Kunde inte välja bild...

tryck för större bild
Tryck för större bild
 Tryck för större bild
Kronan har hittat sin plats runt ett ljus tillsamans med
 rosenknopparna från Madame Petite och pärlor från Pärlshopen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0